Första december var deadline för att anmäla de förare som ska starta säsongen 2020. För Lejonens del innebar det att en förare lämnas utanför
Under höstens lagbygge blev det till slut så att vi kontrakterade nio förare med officiellt snitt i och med det sista kontraktet som skrevs med Timo Lahti. Det innebar att en förare måste lämnas utanför den trupp som vi registrerar hos förbundet och startar säsongen med. Efter mycket resonerande fram och tillbaka föll vårt val på Adrian Gala.
När vi skrev kontrakt med Adrian var tanken och informationen från hans sida att han skulle fokusera på Sverige och Polen nästa år. Sedan dess har han skrivit kontrakt med klubbar både i Danmark och Ryssland också. Framförallt det danska engagemanget gör att vi väntar med att ta in Adrian. Vi kommer köra ett antal matcher tisdag och torsdag samma vecka nästa säsong. Dels vill vi då kunna hålla ihop laget, vilket var ett uppskattat och framgångsrikt sätt att bygga gemenskap på den gångna säsongen, och dels vill vi inte riskera att någon kör en match mellan våra matchdagar och riskerar en skada som skulle sätta laget i en svår sits.
Samtidigt är det så att med nästa säsongs transferkort istället för transferfönster så kommer vi att kunna plocka förare fram och tillbaka vid tre tillfällen efter den andra omgången och fram till att 75% av grundserien är körd, dvs 12 matcher om det är nio lag i serien. Gala är fortsatt kontrakterad och när vi ser hur olika förare startar säsongen och hur respektive lands körschema slutligen ser ut kan det mycket väl bli så att Gala skrivs in i laget.